محمد مهدی

نوشته هایی برای پسرم

نوشته هایی برای پسرم
پیوندها

به مناسبت سه سالگی پسرم محمدمهدی

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۳۴ ب.ظ
سلام پسر عزیزم!
چقدر بزرگ شدی نازنین بابا
امیدوارم سلامت باشی و حال و احوالت پر از شادابی و خالی از یاس و ناامیدی و رخوت و سستی باشد.
به مناسبت اینکه سه سال در این دنیا بر تو گذشت برایت مینویسم، و چه زود گذشت. بزرگ شده ای. با من بحث میکنی. گه گداری با من دعوایت میشود و در موارد کمی هم ممکن است مرا کتک بزنی! :))
تولد، رشد، مرگ و باز تولد ... اینها همه وقایعی بودند که در سال گذشته بر ما گذشت.
برادرت امیرحسین به دنیا آمد... تو رشد میکردی و یکی از اقوام نزدیک از پیش ما رفت که برای دخترش مطلبی در وبلاگم نوشتم.
و باز تولد هم منظورم تولد در جهان دیگر است. برزخ. میگویند از نظر شباهت مانند دوران جنینی نوزاد میماند برای تولد به دنیای سه بعدی ما. فردی که از این دنیای سه بعدی میرود وارد جهان 4بعدی به نام برزخ میشود.
برخی نظرات علمی نشان میدهد که هر روز در جهان برزخ معادل 180سال در این جهان است. و البته همچین نسبتی هم بین دستگاه زمانی بزرخ و دنیای اخرت - بهشت یا جهنم یا قیامت - وجود دارد.
در قران گفته شده روزی که معادل 50هزار سال زمینی است. روز قیامت
به لحاظ ارتباط این موضوع با علوم شناخته شده، یک نظریه ای وجود دارد به نام دوقلوهای انیشتین. گفته اگر یکی را در زمین نگه داریم و دیگری را با سرعت نور به فضا بفرستیم، اگر فرض کنیم فردی که سفر میکند 60ساله شده باشد، آن دیگری که در زمین مانده است چند میلیون ساله شده است.
نتیجه این عرضم این است که این دنیا خیلی کوتاه است. حتی اگر 80سال در این دنیا باشی معادل 10ساعت برزخی است. :) یعنی کسی که چندین سال است که از دنیا رفته تازه چند دقیقه از عمر برزخی اش را گذرانده است.
حالا بماند...
امیدوارم در این دنیای بسیار کوتاه - حتی اگر 100ساله شوی - بهترینها نصیبت شود و با بهترین ها همنشین باشی. وقت اینقدر کم است که فرصت برای حدس و خطا نیست. باید بهترین راه را رفت. بهترین غذا را خورد و بهترین کار را کرد. این مدت زمان کوتاه دوره امتحان است. پس باید همه تلاش را کرد تا بهترین نمره را گرفت.
و البته این نمره در کارنامه خدای خالق درج میشود و ارزشش بالاتر از هر چیزی برای توست.
پس به نمره هایی که اساتید دانشگاه و معلمان مدرسه به تو میدهند یا نمیدهند دل خوش نکن یا از آن ناراحت نشو. همواره خود را در امتحان خالق بدان و فکر کن در هر لحظه این امتحان پاسخ صحیح کدام گزینه است.
و البته جالب است که امتحانات الهی معمولا تستی یا حتی بله و خیر هستند.
برایت آروزی موفقیت در دستگاه خالق بزرگ را دارم. باید هدایتی که خدا برای پاسخ سوالاتت به تو نشان میدهد را بخوبی خوانده باشی و حفظ باشی.
هو الذی اعطی کل شی خلقه هم هدی ...

سر این امتحان یک تقلبی هم بهت برسانم: یک راهکار میانبری که خیلی از بزرگان تاکید دارند، توجه به مادر است، اگر میخواهی خدا از تو راضی باشد باید مراقب باشی مادرت از تو راضی بماند. ارزش مادران برای خدا خیلی ویژه و زیاد است، مراقب باش .. این هم فرصت است و هم تهدید..

فدایت - بابا محمود

  • مامان لیلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی